Sunday, June 29, 2008

Liwat.(tenang dan fikirkanlah)

Beri ruang polis siasat - Kes liwat: Usah buat andaian, jangan bagi tekanan – Mohd. Bakri-

Isi petikannya-


KUALA LUMPUR 29 Jun – Semua pihak diminta memberi ruang kepada polis menyiasat secara terperinci dan menyeluruh kes dakwaan liwat melibatkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Pada masa sama, polis mengharapkan tiada sebarang andaian dibuat berhubung kes itu sebaliknya menunggu hasil siasatan polis terhadap pengadu dan juga suspek yang berkenaan.



-Salam sejahtera para pembaca dan mahasiswa ,semoga tenang dan bahagia.Tentunya para pembaca telah mengetahui akan hal dan peristiwa di atas,beritanya memang menggerunkan dan amat unit sekali ,bagaimanakah perasaan para pembaca apabila mendengar atau membaca berita tersebut,apakah yang difikirkan?

Lantaran itu marilah merenung tentang petikan di berikut;


Hukuman Liwat : Berliwat ialah melakukan wati ke dalam lubang yang di punggung (dubur). Menurut Imam Malik, Imam Al-Syafi’e dan Imam Ahmad serta Abu Yusuf dan Al-Syaibani bahawa berwati pada dubur sama ada pada lelaki atau perempuan adalah diharamkan sama seperti berwati ke dalam faraj atau berzina dan orang yang didapati bersalah kerana melakukannya boleh dikenakan hukuman hudud Allah s.w.t. tidak membezakan di antara zina dengan liwat .
Firman Allah :

Maksudnya : Sesungguhnya kamu telah melakukan perkara yang keji (liwat)

Firman-Nya lagi :
Maksudnya : Sesungguhnya kamu melakukan ke atas lelaki dengan syahwat selain daripada perempuan-perempuan yang dibenarkan.

Jika seorang lelaki melakukan (wati) ke atas lelaki maka kedua-duanya adalah berzina dan jika perempuan sama perempuan melakukan (wati) maka kedua-duanya juga berzina.
Jelaslah bahawa perbuatan liwat itu sesuatu yang jijik dan keji.Namun dalam kes di atas sewajarnya menyerakan kepada pihak berkuasa dan berwajib untuk menanganinya.


No comments: